Sakız Adası

İki günlük Ege Kaçamağı – Sakız Adası

Çeşme’den feribotla sadece 30 dakika; ve çok sevdiğim damla sakızının diyarı 🙂 Özetle iki günlük kaçış planları için biçilmiş kaftan Sakız Adası.

Son söyleyeceğimi ilk söyleyeyim. Gitmeden önce lezzetli deniz ürünlerinleriyle doyasıya aşk yaşayacağımı falan hayal ediyordum. Beklenti bu kadar yüksek olduğu için mi yoksa gerçekten öyle olduğu için mi bilemiyorum ama lezzetler gidip gördüğüm yerler ve yüzdüğüm denizler kadar  etki bırakamadı. Ama sırf o güzellikler için bile yeniden gidilir. 🙂

Sakız Adası Gezi Rotamızın sizin için harita üzerinde gösterimi

Sakız Adası’nda sadece ada merkezinde vakit geçirirseniz muhtemelen aradığınızı bulamayacaksınız. O sebeple araba kiralamak şart. Yukarıdaki haritada 2 günlük rotamızı ve yemek noktalarımızı öneri olarak alabilirsiniz:)

Yemek kısmına geçecek olursak ilk gün akşam feribotuyla gittiğimizde; merkezden yaklaşık 20 dakikalık yürüme mesafesinde olan Sakız Adası’nın simgesi yel değirmenlerinin yanında, harika bir ambiyansa sahip restoranı tercih ettik. Latin alfabesiyle ismini bilmiyorum; buyrun çare foursquare linki 🙂 İlgi, ortam şahaneydi. Lezzetler; kabak kızartma, Mastelo peyniri (Sakız Adası’na özgü eritme peynir), Yunan Salatası (üstünde Feta Peyniri ile servis ediliyor), kalamar başarılıydı. Büyük hayalkırıklığı ahtapot ile yaşandı. Maalesef kesilemeyecek kadar bile sertti. Yunanlılar ahtapotu döverek değil güneşte kurutarak yapıyorlarmış. Ancak burada eksik yapılmış bir şey olduğuna eminim. Yine de diğer lezzetler, ortam ve hayatımda ilk kez yediğim deniz kestanesi ile tavsiye listesine girebiliyor. Hesap 3 kişi 85 € veriyoruz. (Büyük ouza da dahil hesaba)

Deniz Kestanesi, Kabak Kızartma, Yunan Salatası, Mastelo Peyniri

Ertesi gün kahvaltı konusunu sahildeki sıra sıra mekanlarda hızlı bir tost ile geçiştiriyor arabamızı alıp yola koyuluyoruz.

İlk durak seramikleri ile ünlü Armolia köyü oluyor, orada çok vakit kaybetmeden hızlıca  Komi Beache denize doğru iniyoruz ve hayran kalıyoruz. Komi’de yemek de yiyebileceğiniz tesisler bulunuyor. Gittiğim yerlerde lokal biraları tatmayı sevdiğim için, Fresh Chios Beer ısmarlıyorum.

Fresh, kolay içimli Sakız Adası lokal birası

Komi’den sonra Pyrgi yolunda Sakız Müzesini ziyaret ediyoruz. Sakızın ekiminden, son haline gelene kadar her aşamayı öğrenebileceğiniz çok keyifli bir müze. Giriş 3€

Sakız Müzesi’nde sakız ayıklayan kadınlar temsili

Sakız Müzesi sonrası hedef; binalarının kendine has desenleriyle nam salmış Pyrgi Köyü. Dikkat: Burada da siesta uygulaması olduğunu öğrendik. Öğlen 2’de yemek yiyecek yer bulmak hiç kolay değil.

Hava çok sıcak!! sonraki durağımızı yine deniz kenarı olarak belirliyoruz. Volkanik taşlardan oluşan Mavra Volia sahili adada görülmesi gerekenlerden. Mavra Volia Emborios Köyü’nde bulunuyor ve deniz öncesi yemek molamızı burada veriyoruz. Çok şirin; Port Emborio Restaurant‘ınında Barbun, Yunan salatası, Kalamar kızartma ve ev yapımı şaraplarından sipariş veriyoruz.  Havanın sıcaklığı dışında da her şeyden memnun kalkıyoruz :). Tavsiye Listesinde.

Port Emborio Taverna, Mavra Volia Sahili’ne gittiğinizde uğramanız gereken mekanlardan

Mavra’da denize girdikten sonra ortaçağ köylerinden Olimpi‘ye uğrayıp bu küçük köyün dar sokaklarında kayboluyoruz. Ada köylerinde eşlerini kaybeden kadınlar; o günden itibaren siyahlara bürünüp yas tutuyorlarmış bunu da bir dükkan sahibiyle sohbetimiz sırasında öğreniyoruz.

Köylerde eşlerini kaybeden kadınlar siyahlar giyinip yaz tutuyorlar.

Sonrası organize olmayan ama turkuaz rengiyle harika bir sahil Agia Dynami plajı. Kesin görülmesi gerekenlerden.

Agia Dynami plajında herhangi bir tesis yok ancak denizi enfes.

Sakız Adası’nın en büyük köylerinden Mesta ilk günün son durağı oluyor. Mesta deniz ürününden çok et mekanlarının fazla olduğu bir köy. Taş binaların arasından küçük bir dükkan görüp giriyoruz. Dükkanda el yapımı Suma’lar (incir ouzosu) ve bahcelerinden taze meyve, sebze baharat satılıyor. Kendi üretimleri tatlı şaraplarının da tadına bakıp oradan ayrılıyoruz.

Mesta’da denk geldiğimiz Suma ,kuruyemiş, ev yapmı tatlı şarapları tattığımız güzel dükkan

Akşam Sakız Adası merkezine dönüyoruz ve sahilde uzana Delfinia Restaurantını tercih ediyoruz. Otlu köfte, patlıcan salatası, ahtapot sipariş ediyoruz. Ahtapor bir öncekine göre başarılı. Patlıcan salatası fazla sarımsaklı. Otlu köfte başarılıydı. Ortalama bir puanla listemize giriyor.  Yanında To Tsikoudo adında bir mekan daha var. Bir dahaki şansı bu mekana vereceğimize emin olarak mekandan ayrılıyoruz 🙂

Delfinia’da otlu köfte mekanda en beğendiğimiz lezzet oldu.

Geceyi kokteylleriyle ünlü Oz Bar’da bitiriyoruz. İçtiğim kokteylin lezzeti bir yana mekanın menüsü de çok ilgi çekiciydi.

Sevdiğiniz kokteyl türüne göre Monopoly tablasından kokteylinizi seçiyorsunuz.

Ertesi gün Manastıra doğru yola çıkıyoruz. Sonrasında tavsiye üzerine listemize aldığımız ve iyiki de almışız dediğimiz To Asteri ye doğru yola çıkıyoruz. İnanılmaz bir manzara, güzel ortam ve oğlak 🙂 Şansıma son bir porsiyon kalan oğlağı sipariş ediyorum. Çok lezzetli bir kekikle servis edilen oğlak eti lime lime dağılıyor. Kesinlikle tavsiyedir diyeceğim bir mekan To Asteri.

To Asteri manzarısında lezzetli oğlağın keyfini çıkarmayı unutmayın.

Yine yollara düşüp Lithi plajına gidiyoruz. Ancak burası fazla sığ ve kum olduğu için çok vakit kaybetmeden adanın kuzeydoğusundaki bölgeye gidiyoruz ve Galia Beachte frene basıyoruz. Ahşap barı, chillout müziği , ağaçlar altında şezlongları ve harika deniziyle buraya hayran kalıyoruz. Bir daha gelirsem buraya en az yarım günümü ayırırım sanırım.

Bir dahaki sefere kesinlikle daha çok vakit ayıracağım yer 🙂

Feribota bir saat kala Sakız Adası merkezine geri dönüyor ve Rena’nın Reçel dükkanına gidiyoruz. Rena İzmir Bornova’da damla sakızı reçeli üretirken mübadele sırasında adaya gönderilmiş ailelerden. Reçel üretimine devam ediyorlar. Uğrayıp sohbet edip reçellerinin tadına bakabilirsiniz. Dikkat: Foursquare’de maalesef yanlış yerler gösteriyor o sebeple birilerine sorun.

Reçelci Rena

Reçelci Rena’nın hemen sahile doğru ön sokağındaysa lokal peynirleri alabileceğimiz bir şarküteriye giriyoruz ve Mastelo, Feta peyniri alışverişimizi yapıp dönüş feribotuna doğru koşuyoruz.

Lokal ürünleri alabileceğiniz dükkan. İçeride fotoğraf çekmek yasak.

Sakız Adası’nda yaptığımız rota genel fikir edinmek ve her şeyi kısa sürede deneyimlemek açısından çok başarılıydı. Bundan sonrası için plan bu rotada sevdiğim yerlerde daha çok vakit geçirecek şekilde tatilimi planlamak. Özellikle Komi ve Gali Beachler ve To Asteri. Yemekler içinse yeni keşiflere devam 🙂

Bize bu kadar yakın adayı kesinlikle es geçmeyin derim.

İyi tatiller

2 Comments

1. Buket

Sakiz Adasinda oğlak bulmak :):)